معرفی کتاب آنها میپرسند، شما پاسخ دهید
در دنیای امروز که خیلی از کسبوکارها آنلاین شدند یا به این سمت آمدند، اهمیت بازاریابی محتوایی بر کسی پوشیده نیست. برای اینکه در این مسیر از کسی عقب نمانید و روزبهروز کسبوکارتون رو گسترش بدید بهتر است از تجربیات دیگران و از منابع مطالعاتی خوب بهره بگیرید. همراه من باشید تا در ادامه یک کتاب خوب و کاربردی به شما معرفی کنم.
- محتوا چطور به کسبوکارها کمک میکند؟
- “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” به چه موضوعاتی تمرکز دارد؟
- درباره نویسنده کتاب، مارکوس شریدن
- آشنایی من با کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
- کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” را چه کسانی بخوانند؟
- مرور بخشهایی از کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
- فصلهای کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
- اطلاعات کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” و خرید
- سخن پایانی
محتوا چطور به کسبوکارها کمک میکند؟
در فضای تبلیغات سنتی یا بحث بازاریابی برونگرا به مشتری میگوییم من هستم، این محصول یا خدمت من است، بیایید از من بخرید. ولی در بحث بازاریابیدرونگرا یا بازاریابیمحتوایی این ما هستیم که با تولید محتوا در فضای آنلاین بستری فراهم میکنیم که مشتری از بین گزینههای مختلف ما را انتخاب کند و به سمت ما جذب شود.
از بین کتابها و مطالبی که درمورد اثر بازاریابی محتوایی خواندم، کتابی تا این حد من را مجذوب خودش نکرده بود. هرچه فصلها و بخشها را جلوتر میرفتم قدرت محتوا برایم ملموستر میشد. داشتن یک برنامه منظم، تیم قوی و استمرار در تولید محتوا واقعا معجزه میکند. اتفاقی که در این کتاب برای مارکوس افتاده است.
“آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” به چه موضوعاتی تمرکز دارد؟
نمونه سوالاتی که مارکوس در کتاب خود با عنوان “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” به آنها میپردازد:
- درباره چه موضوعاتی محتوا تولید کنیم؟
- آیا باید صرفاً به محتوای متنی محدود شویم؟ یا به سراغ ویدئو و سایر انواع محتوا هم برویم؟
- دربارهی قیمت محصولات خود چه بگوییم؟ آیا قیمتها را ساده و صریح بگوییم؟ یا فقط وقتی با ما تماس میگیرند از قیمت حرف بزنیم؟
- آیا دربارهی نقطهضعفها و مشکلات محصولاتمان حرف بزنیم؟ یا این ضعفها را پنهان کنیم؟
- دربارهی رقبا چه بگوییم؟ آیا به آنها اشاره کنیم؟ یا به شکلی حرف بزنیم که انگار اصلاً آنها وجود ندارند؟
در این کتاب نویسنده براین موضوع تاکید دارد که بر سوالهای مشتری توجه و تمرکز کنید و بکوشید پاسخ مناسب را در اختیارشان قرار دهید. اصلی به ظاهر ساده که کسبوکارها کمتر به آن توجه میکنند.
درباره نویسنده کتاب، مارکوس شریدن
مارکوس، نویسنده کتاب، نهتنها به هزاران نفر انگیزه داده است تواناییهای بالقوه خود را به فعل درآورند، بلکه ابزارهای مورد نیاز آنها را نیز در اختیارشان قرار داده است. سایت میشبل کتاب او را “اولین کتاب بازاریابی” سال 2017 رتبهبندی کرده و فوربس آن را در فهرست یکی از “یازده کتاب بازاریابی که هر مدیرعامل اجرایی باید بخواند” قرار داده است.
تجربه مارکوس در مقام کارآفرین و صاحب کسبوکار که توانسته بود با موفقیت شرکت خود را نجات دهد، او را به سمت موقعیتهایی سوق داد تا داستانش را با دیگران در میان بگذارد و به آنها کمک کند.
مارکوس شریدن، با استفاده از اصول همین کتاب، شرکت استخر در حال ورشکستگی خود را بهروز کرد تا به یکی از بزرگترین نصبکنندگان استخر در ایالاتمتحده تبدیل شود. آنها میپرسند، شما پاسخ دهید راهنمای سرراست پر از تاکتیکها و بینشهای عملی برای تغییر استراتژی بازاریابی شماست.
آشنایی من با کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
کتاب را نشربرآیند زحمت ترجمه و چاپش را کشیده است. از وقتی با آقای طالبی آشنا شدم کتابهای خوبی در مورد بازاریابی، بازاریابی محتوایی و کسبوکار از این نشر به ما در لایوها یا در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال معرفی میکنند. آشنایی من با این کتاب هم از طریق آقای طالبی بود. شاید تابستان 1401 بود که برای اولین بار نام کتاب را شنیدم، ولی با اینکه چند سری کتاب، از کتابمارکت خریدم، این کتاب جزء انتخابهایم نبود. گذشت تا اینکه در اپ طاقچه از بین کتابهای خوبی که در لیست خریدم گذاشته بودم، “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” انتخابم برای اولین کتاب سال 1402 شد.
کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” را چه کسانی بخوانند؟
- منبعی ضروری برای شرکتهایی است که خواهان یک رویکرد جدید برای بازاریابی و فروش هستند.
- اگر در هر حوزهای از بازاریابی مشغول فعالیت هستید این کتاب میتواند بسیار تأثیرگذار باشد.
- اگر بهدنبال دانش جدید در موضوع بازاریابی محتوایی و درونگرا هستید، این کتاب به شما کمک فراوانی میکند.
مرور بخشهایی از کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
آیا بازاریابی محتوایی و راهبرد “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” صرفا تبی زودگذر است؟
در فصل 62 مارکوس به ما اینطور پاسخ میدهد:
متاسفانه از نظر بسیاری از مردمی که این سوال را میکنند، ناآگاهی درباره ماهیت بازاریابی محتوایی به انفعال و فاصله بیشتر بین آنها و رقبایشان منجر شده است؛ رقبایی که برای پذیرش مصرفکننده امروز آمادگی و تمایل دارند و روش فروش و بازاریابی خود را بر همین اساس تغییر میدهند.
بازاریابی محتوایی دقیقا چیست؟
- اعتمادسازی از طریق آموزش
- استفاده از اطلاعات ارزشمند برای کمک به حل مشکلات دیگران
- گوش دادن به سوالات مصرفکننده و دادن جوابهای صادقانه به آنها
هر تعریفی که ارائه کنید این ویژگیها جزء همیشگی بازاریابی محتوایی بودهاند. از همان ابتدا به ما گفتهاند ارتباط عالی، گوش دادن، آموزشدادن و شفافیت، همه به اعتماد منجر میشوند. در آینده هم همین حرفها را میتوان گفت.
پنج مرحلۀ موفقیت بازاریابی محتوایی
فرض میکنیم میخواهید این سه کار را انجام دهید، این هم معیار و چهارچوب زمانی واقعبینانۀ سهساله و پنجمرحلهای موفقیت:
- انتشار محتوا را شروع کرده و تیم محتوا را درگیر کنید
- جستوجوکنندگان و موتورهای جستوجو از وجود شما باخبر میشوند
- در آخر… سرنخها را جذب کنید
- فروش و درآمد تولید کنید
- گلولهبرفی در حال غلتیدن به سمت پایین کوه است
به رسمیت شناختهشدن محتوای شما در موتورهای جستوجو به میزان اشباعشدگی قبلی صنعت و نیچ شما بستگی دارد. در صنایعی که همه محتوا تولید میکنند (مثل شرکتهای بازاریابی دیجیتال)، کسب رتبۀ مطلوب در موتورهای جستوجو کار سختی است، اما در میان صنایعی که محتوای کمتری تولید میکنند، نبود رقابت باعث میشود سریعتر به نتیجه برسید
فصل شصتویکم: چقدر طول میکشد تا راهبرد “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” جواب دهد؟
7 مزیت مهم پذیرش فلسفه «آنها میپرسند، شما پاسخ دهید» برای تیمهای فروش
- تولید محتوا مجبورمان میکند از خریداران و طرز فکر آنها آگاهی پیدا کنیم
- تولید محتوا شیوهای جادویی برای انتقال پیام فروش است
- محتوای شرکت به مثابۀ راهنمای اولیۀ آموزش و پیامرسانی و … عمل میکند
- ماموریت فروش چیست؟
- تیمهای فروش میتوانند پیش از ورود مشتریان فعلی و احتمالی به قیف فروش، بفهمند چه چیزهایی برای آنها مهم است
- با برقراری تماس، رابطه توام با اعتماد مدتها پیش از اولین جلسه فروش با فروشنده و (شرکت) شکل میگیرد.
- محتوای عالی به معنای اعتماد بیشتر و اعتماد بیشتر به معنی چرخۀ فروش کوتاهتر و چرخۀ فروش کوتاهتر به معنای تیم فروش شادتر است
فصلهای کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
بخش اول: نگاهی کاملا متفاوت به کسب وکار، بازاریابی و اعتماد
- سقوط
- تغییر چشمگیر در خرید و محوشدن مرز بین بازاریابی و فروش
- این کتاب به دردتان نمیخورد اگر…
- کشف موضوع “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
- تعریف “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید”
- اندیشهگشایی درباره سوالاتی که هر روز از شما میپرسند
- راهبرد بازاریابی شترمرغی
- تاثیر کارمکس
- کشف پنج موضوع مهم
- کشف پنج موضوع مهم، موضوع اول
- چطور مقالهای درباره پول، فروش ما را بیش از 6میلیون دلار افزایش داد
- پژوهش موردی اول
- پنج موضوع مهم، موضوع دوم
- پرداختن به مساله فیل در اتاق 41
- چطور شد که با حرف زدن درباره مشکلات درآمدمان بیش از یک میلیون دلار شد
- پژوهش موردی دوم
- پنج موضوع مهم، موضوع سوم
- نیاز اساسی به محتوای بیطرف
- پنج موضوع مهم، موضوع موضوعات چهارم و پنجم
- با استفاده از نقد و بررسی، خودتان را در مقام کارشناس تثبیت کنید
- تاثیر حرف زدن درباره رقیب
- پژوهش موردی سوم
- رقبا
- راهبرد “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” چطور ریور پولد اند اسپاس را نجات داد
بخش دوم: تاثیر “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” بر تیمهای فروش
- محتوای عالی چطور بازی را به طور کلی برای تیمهای فروش تغییر میدهد
- کشف شگرف
- ماموریت فروش
- چطور زوجی فوق العاده دیدگاه من درباره قدرت محتوا در فروش را تغییر دادند
- محتوا هرگز نمیخوابد
- چطور با استفاده از راهبرد ماموریت فروش از بروز مشکلات معمول جلوگیری کنیم
- چطور از ماموریت فروش برای تعیین سازگاری استفاده کنید
- پژوهش موردی چهارم
بخش سوم: اجرا و فرهنگسازی آن
- قدرت درونسپاری و استفاده از تیم خودتان برای تولید محتوای شگفتانگیز
- پژوهش موردی پنجم
- کارگاههای “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” را با هیجان و سروصدا شروع کنید
- مدیر محتوا
- اهمیت داشتن ابزارهای مختلف
بخش چهارم: ایجاد فرهنگ ویدئوسازی در داخل سازمان
- همه ما شرکتهای رسانهای و فروش تصویری هستیم
- هفت ویدئوی فروش
- ویدئوی اول (هشتاددرصدی)
- ویدئوی دوم (زندگینامه برای امضای ایمیل)
- ویدئوی سوم (برازش محصول و خدمت)
- ویدئوی چهارم (صفحه فرود)
- ویدئوی پنجم (هزینه و قیمت)
- ویدئوی ششم (سفر مشتری)
- ویدئوی هفتم (ادعاهای ما)
- شخصیسازی ویدئوی ایمیل
- چطور درون سازمانی استخدام کنیم
- جلب موافقت تیم درباره ویدئو و توصیههای عملکردی و موفقیت بلندمدت
- پژوهش موردی ششم
بخش پنجم: چطور وبسایت بینقصی برای راهبرد “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” ایجاد کنید
- گفتوگوهای همزمان، چگونگی پرسشوپاسخها را دستخوش تغییر کرده است
- خودگزینی
- اولویت وبسایت اول (پیامرسانی و طراحی مناسب صفحه اول)
- اولویت وبسایت دوم (دلمشغولی درباره آموزش صادقانه)
- اولویت وبسایت سوم (آموزش ویژه)
- اولویت وبسایت چهارم (ترکیبی برابر از محتوای متنی و تصویری)
- اولویت وبسایت پنجم (ابزارهای خودگزینی)
- اولویت وبسایت ششم (تایید جمعی)
- اولویت وبسایت هفتم (سرعت سایت)
- به سوالات شما پاسخ داده میشود
- چقدر طول میکشد تا راهبرد “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” جواب دهد؟
- آیا بازاریابی محتوایی و راهبرد ” “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” صرفا تبی زودگذر است؟
- چطور میتوانم تیمم را در فرآیند تولید محتوا متعهد نگه دارم؟
- به من گفتهاند اگر چیز جدیدی به گفتوگو اضافه نکنیم، نباید درباره آن حرف بزنیم، این درست است؟
- میتوانم موسسهای استخدام کنم که این کار را برای من انجام دهد؟
- چطور میتوانم از پس انجام دادن کار برآیم؟
- راهبرد بازاریابی تحولآور
اطلاعات کتاب “آنها میپرسند، شما پاسخ دهید” و خرید
نویسنده: مارکوس شریدن
مترجم: مرتضی چرخ زرین
انتشارات: برآیند
قطع : وزیری
تعداد صفحات: 277
چاپ اول: بهار 1400
شابک: 9786006466712
خرید از کتابمارکت
خرید از: کتابمارکت، طاقچه، فیدیبو، کتابراه
سخن پایانی
در بخشی از کتاب مارکوس به این نکته اشاره میکند که بعضی کسبوکارها وقتی کتاب را میخوانند تصور میکنند که صنعت و کسبوکارشان فرق دارد و این اصول به کارشان نمیآید. اما مارکوس تاکید میکند که اصول برای همه کسبوکارها دقیقا یکی است. پس بخوانید و متناسب با کسبوکار خود عمل کنید.
در این پست، سعی کردم علاوه بر تجربه و نظر خودم درمورد کتاب، با آوردن سرفصلها و بخشهایی از کتاب و اینکه با خواندن این کتاب جواب چه سوالاتی را میگیرید، شما را چندقدم به خواندن یک کتاب خوب در زمینه کسبوکار، بازاریابی محتوایی و اهمیت محتوا در فروش نزدیکتر کنم. اگر به هدفم نزدیک شدم و کتاب را تهیه کردید و خواندید، حتما نظرتان را درمورد کتاب ثبت کنید.
معرفی کتابهاتو خیلی دوست دارم
جوری جامع توضیح میدی که انگار خلاصه کتاب دستته
عالی
ممنونم چقدر خوب. مرسی که گفتی خوشحال شدم ❤😁
اخیرن بسیار روی مبحث سؤال خوب کردن کردن، متمرکز شدم و عنوان کتاب منو جذب خودش کرد. خلاصه کردن کتابتو دوست داشتم فریبا جان. خداقوت👌🌹
من عاشق معرفی کتابها هستم. حتا اگر از اون کتاب خوشم نیاد. چون در اونا میتونم حداقل بفهمم موضوع کتاب چیه. مرسی ازت