معرفی کتاب سئو2022 آدام کلارک

سئو 2022 متنی واضح، ساده و مکالمه محور دارد تا همۀ خوانندگان بتوانند موضوعات نسبتا دشوار را به آسانی درک کنند و بیاموزند. با وجود بیان ساده مطالب، اگر این کتاب را کامل مطالعه کنید متوجه می‌شوید که اطلاعات کافی در همه حوزه‌های مختلف سئو ارائه شده است و می‌توانید به دانش مورد نیازتان دست یابید.

آشنایی من با کتاب

سال قبل از طرف دوره‌ Mydmc مسابقه‌ای برگزار شد. قرار بود هر کسی متن کوتاهی درمورد بهترین دوست توییت کند. من هم با نوشتن مطلبی در مورد مادر در این مسابقه شرکت کردم و برنده شدم. جایزه مسابقه انتخاب کتابی به دلخواه خودم از فروشگاه اینترنتی کتاب‌مارکت بود. از آن‌جایی که بخش مهمی از دروس بازاریابی دیجیتال به سئو مرتبط بود کتاب SEO2022 آدام کلارک را انتخاب کردم.

کتاب سئو2022، آدام کلارک

مقدمه‌ کتاب از زبان نویسنده

سئو زندگی من را تغییر داد و فکر می‌کنم زندگی شما را نیز تغییر خواهد داد. بیش از پانزده سال پیش، کسب‌وکار خانگی‌ام توانست رتبۀ نخست رتبه‌بندی گوگل را کسب کند. از آن به بعد، تماس‌های بسیاری از جانب مشتریان جدید دریفات کردم و حسابی سرم شلوغ شد.

علاوه بر استفاده از بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای رشد هتل‌های زنجیره‌ای و برندهای بزرگ بین‌المللی مُد، از آن برای مشاغل کوچک خانوادگی نیز استفاده کردم. آنچه مرا به حیرت وا می‌دارد، قدرت سئو به منزلۀ ابزاری برای بازاریابی اینترنتی است که در رشد و توسعۀ هر نوع کسب‌وکاری کاربرد دارد. طی یکی دوسال و صرفا با کارکردن روی سایت مشتریان برای رسیدن به رتبۀ برتر در گوگل، توانستم کسب‌وکارهای کوچک را به شرکت‌های بزرگ تبدیل کنم.

فرقی نمی‌کند مبتدی هستید یا متخصص سئو، کتاب سئو2022 همۀ اطلاعات مورد نیازتان را به شما ارائه می‌دهد و دستیابی به رتبه‌بندی، بازدید و فروش را تا حد ممکن برایتان ساده می‌سازد.

بخشی از کتاب سئو 2022

الگوریتم گوگل پیچیده است، اما لازم نیست برای فهم نحوۀ عملکرد گوگل، طراح موشک باشید. درواقع فقط کافی است با 4اصلی که اعلام کرده آشنا باشید و به کار ببرید. این‌جاست که متوجه می‌شوید چرا یک سایت بالاتر از سایت دیگر قرار می‌گیرد.

  • اعتماد
  • اعتبار
  • ارتباط
  • رفتار کاربر

گوگل چگونه سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند؟

براساس مطالعات اخیر، فهرست کوتاهی از ده عامل موثر در نتایج برتر جست‌وجو آورده شده است:

  • بازدید مستقیم از وب‌سایت
  • نرخ کلیک
  • تعامل کاربر (زمان ماندن در سایت، میانگین تعداد صفحات مشاهده شده و نرخ پرش)
  • تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها
  • استفاده از پروتکل امنیتی (HTTPS)
  • سرعت بارگذاری
  • ارتباط محتوای کلی و استفاده از کلمات‌کلیدی
  • قدرت برند
  • اندازۀ فونت بخش‌های اصلی سایت
  • تعداد تصاویر

اگر رقبای ما عوامل بیشتری از این فهرست را داشته باشند، احتمالا از شما بالاتر خواهند بود و برعکس.

در فصل دهم کتاب ابزارهای سئو را در دسته‌بندی مختلف معرفی می‌کند. اگر به این موضوع علاقه دارید، دراین می‌توانید پست معرفی ابزارهای سئو + دسته بندی را بخوانید.

درباره آدام کلارک، نویسنده کتاب

آدام کلارک نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سئو است. به عنوان یک مدیر سئو هزاران رتبه اول در گوگل به دست آورده است. آدام، نویسنده کتاب SEO 2020، عاشق نوشتن با سبک مکالمه و آسان خواندن است. آدام وقتی نمی‌نویسد، از موتور‌سواری، نوشیدن قهوه و خواندن کتاب خوب لذت می برد.

آدام کلارک، در این کتاب، خواننده را قدم به قدم با تکنیک‌های شخصی خود برای بهینه سازی موتورهای جست‌وجو، همراه می‌کند. سئو ۲۰۲۲، نسخه به‌روز کتاب سئو ۲۰۲۱ است که به آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل می‌پردازد و به تازگی نسخه 2023 نیز منتشر شده است.

آدام کلارک
نویسنده کتاب سئو 2023 – آدام کلارک

کتاب سئو 2022 برای چه کسانی مفید است؟

کتاب سئو 2022 یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها با موضوع بهینه‌سازی سئو و بازاریابی اینترنتی است که تا به حال منتشر شده است. این کتاب که هر سال با توجه به جدیدترین الگوریتم‌ها به‌روزرسانی می‌شود برای کارشناسان سئو، علاقه‌مندان این حوزه و همۀ کسانی که می‌خواهند سئو را یاد بگیرند منبع مناسبی است. همچنین، کتاب سئو 2022 می‌تواند منبع مناسبی باشد برای افرادی که در حوزۀ محتوا کار می‌کنند؛ افرادی نظیر بازاریابان محتوا و کارشناسان تولید محتوا.

فهرست مطالب کتاب SEO2022

فصل اول: مقدمه‌ای دربارۀ نحوۀ عملکرد گوگل

  • روش‌های قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد!
  • به‌روزرسانی‌های گوگل و نحوۀ مقاومت دربرابر آن‌ها
  • قدرت، اعتماد، ارتباط و رفتار کاربر چهار استرتژی قدرتمند سئو
  • درحال حاضر، گوگل چگونه سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؟ ده عامل برتر برای رتبه‌بندی گوگل مشخص شده است
  • استفاده جدید گوگل از فناوری یادگیری ماشین برای بهبود نتایج جست‌وجو
  • تغییر بازی گوگل، موبایل فرست‌ایندکس
  • چگونه می‌توان از به‌رورسانی‌های گوگل جلوتر بود؟

فصل دوم: جست‌وجوی کلمۀ‌کلیدی، مهم‌ترین مرحلۀ سئو

  • چرا جست‌وجوی کلمات‌کلیدی بسیار مهم است؟
  • کلمه‌کلیدی چیست؟
  • چگونه فهرستی بلندبالا از کلمات‌کلیدی آماده کنیم؟
  • چطور کلمه‌های کلیدی‌ای بیابید که به سایت ترافیک بفرستند؟
  • چگونه کلمات کلیدی را برای رتبه‌بندی آسان پیدا کنیم؟

فصل سوم: سئوی داخلی

  • چگونه می‌توان سایت خود را برای سئوی آسان و خودکار ساختاربندی کرد؟
  • چگونه گوگل را وادار کنیم کلمه‌های کلیدی مدنظر ما را انتخاب کند؟
  • چه شیوه‌ای را می‌توان به کار گرفت که افراد بیشتری در گوگل روی لینک سایت شما کلیک کنند؟
  • سرعت بارگذاری سایت، جادوی گوگل
  • ابزارهای تحلیل سرعت بارگذاری
  • مظنونین همیشگی، Sitemap.xml و Robots.txt
  • محتوای تکراری، تگ‌های کنونیکال و سرگرمی‌های دیگر
  • Usability، واکاوی سئوی جدید
  • پشتیبانی موبایل، اهمیت بررسی سئو در شرایط ساده
  • دستورالعمل‌های کیفیت جست‌وجوی گوگل و نحوۀ استفاده از آنها به نفع خودتان
  • خوانایی، سئو برای آینده
  • چگونه می‌توان با استفاده از بازاریابی محتوا ترافیک و رتبه‌بندی سایت را افزایش داد؟
  • چک‌لیست به‌روزرسانی HTTPS و SSL
  • بهینه‌سازی رفتار کاربر، چگونه از فناوری یادگیری ماشین گوگل به نفع خودتان استفاده کنید؟
  • خلاصه‌ای از سئو داخلی سایت

فصل چهارم: لینک‌سازی

  • چرا ایجاد لینک بسیار مهم است؟
  • راز کوچک کثیفی دربارۀ ایجاد لینک که هیچ‌کس نمی‌خواد به شما بگوید!
  • نحوۀ دستیابی به لینک‌ها و مواردی که باید در ایجاد لینک از آن‌ها اجتناب کرد؟
  • متن پیوند یا انکرتکست. علت این همه جارو جنجال چیست؟
  • استراتژی‌های ایجاد لینک ساده و پیشرفته
  • توسعۀ لینک، کمپین‌های ایجاد لینک با کیفیت بالا
  • چطور می‌توان از رسانه‌های خبری مهم، لینک‌های رایگان دریافت کرد؟
  • فرصت‌های ساخت لینک اضافی

فصل پنجم: شبکه‌های اجتماعی و سئو

  • آیا شبکه‌های اجتماعی برای سئو مهم است؟
  • فیس‌بوک و سئو
  • توییتر و سئو
  • سایر شبکه‌های اجتماعی
  • تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

فصل ششم: خلاصه‌ای از آنالیز وب

  • رتبه‌بندی جست‌وجوی خود را پیگیری کنید
  • چرا از گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنیم؟
  • چگونه از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید؟
  • جذب
  • گزارش جست‌وجوی ارگانیک
  • دسته‌بندی
  • اصطلاحات تعریف‌شده و رایج در آنالیتیکس
  • ردیابی تماس، آنالیزی موثر و قدرتمند برای هر کسب‌وکار
  • دیگر ابزارهای آنالیز وب

فصل هفتم: عیب‌یابی مشکلات رایج سئو و نحوۀ برطرف‌کردن آن‌ها

  • وقتی سایت شما در فهرست گوگل قرار ندارد، چه کار باید کرد؟
  • وقتی سایت با نام کسب‌وکار خودتان رتبه‌بندی نمی‌شود، چه باید بکنید؟
  • وقتی رتبۀ سایت افت کرد، چه باید کرد؟
  •  چگونه می‌توان به طور رایگان از متخصصان کمک گرفت؟

فصل هشتم: سئوی محلی

  • چرا از سئوی محلی استفاده می‌کنید؟
  • چگونه با سئوی محلی، رتبۀ بالایی کسب کنیم؟
  • آغاز کار با سئوی محلی
  • ساخت نقل‌قول‌ها
  • ایجاد بازخورد
  • افزایش حداکثری سئوی محلی با استفاده از عکس و ویدئوها
  • چک‌لیست و منابع ضروری برای رتبه‌بندی سئوی محلی

فصل نهم: چگونگی تسلط بر جست‌وجو با Rich Snippets

  • Rich snippets چیست؟
  • چرا باید بر Rich snippets تمرکز کنید؟
  • چرا از ساختار داده و JSON-LD استفاده ‌کنیم؟
  • چطور با JSON-LD شروع کنیم؟
  • چگونه می‌توان رتبه‌بندی‌های Snippet Rankings را در نتایج جست‌وجوی گوگل هدف قرار داد؟
  • چگونه People also ask و Rich results مبتنی بر پرسش را هدف‌گذاری کنیم؟
  • جست‌وجوی صوتی سئو و داده‌های ‌ساختاری Google Speakable
  • Facebook Open Grapg

فصل دهم: ابزارهای قدرتمند سئو

  • ابزارهای جست‌وجو
  • ابزارهای بهینه‌سازی
  • ابزارهای لینک‌سازی
  • ابزارهای تحلیل وب

فصل پاداش 1. به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل

فصل پاداش 2. راهنمایی سریع و زیرکانه در خصوص پرداخت به‌ازای هر کلیک

  • مشخصات کتاب سئو 2022
  • نویسنده: آدام کلارک
  • مترجم: مریم حبیبی یوسفی
  • انتشارات: برآیند
  • قطع: وزیری
  • تعداد صفحات: 180
  • چاپ اول: بهار 1401

خرید کتاب سئو 2022

نسخه اصلی کتاب SEO 2023 در آمازون

سخن پایانی

چندوقتی بود میخواستم درمورد سئو2022 بنویسم ولی فرصت نشده بود. به‌تازگی نسخه به‌روزرسانی 2023 برای من ایمیل شد و خبرش را در لینکدین هم در پیج انتشارات برآیند دیدم. همین بهانه شد برای نوشتن از این کتاب مفید برای دوستانی که سئو را دوست دارند یا صاحب کسب‌وکار هستند و مطالعه این کتاب به ایشان دید خوبی برای بحث سئو می‌دهد.

در معرفی هر کتاب سعی می‌کنم با نوشتن بخشی از مطالب کتاب و فهرست مطالب به شما کمک کنم بیشتر با فضای کتاب آشنا شوید. اگر کتاب را خوانده‌اید درکامنت‌ها نظرتان را درموردش خواهم خواند.

مشاهده بیشتر

15 دیدگاه

  1. خیلی هم خوب 👌
    واقعن ممنونم ازتون. خوندن سایت شما در جریان اتوبوس‌گردی برام نعمته،از همون لحاظی که تو کامنت پست قبلی گفته بودم.😉

    1. لطف داری. امیددارم که کنارهم مطالب خوبی رو یاد می‌گیریم و این حس دوطرفه‌اس

  2. زمانی که داشتم دنبال یک کتاب در رابطه با سئو می‌گشتم چشمم به این کتاب خورد و بخش‌هاییش رو خوندم.
    قسمت کلمات کلیدی برام جذاب بود و به دنبال لیستی از کلمات کلیدی سایتم رفتم.
    اما حقیقتش بعضی جاها خیلی تخصصی می‌شد و همین باعث شد رهاش کنم.
    اینکه از فصل‌های کتاب و نویسنده نوشتید خیلی خوب بود و مشتاق شدم دوباره به کتاب رجوع کنم

    1. من خودم بار اولی که کتاب رو خوندم حس کردم تخصصیه و گذاشتم کنار. تا اینکه تو مسیر همین سایت و چندجای دیگه به مطالبش نیاز پیدا کردم. درسته که خوندم و دونستن مفاهیم مهمه ولی خیلی از کارهای مرتبط با سئو رو باید در عمل تجربه کرد تا یاد گرفت و نباید منابع دیگه رو هم تو یادگیری فراموش کنیم.

    1. دوتا سایت عالی هستند برای آموزش. بله درسته، وقت نیازه برای اینکه مفاهیم کاملا جا بیفته. گاهی هم تمرین عملی برای یادگیری عمیق می‌طلبه.

    2. جمله معروفی درباره کتاب‌های گاج بود که می‌گفت:

      به جای آنکه چندین کتاب بخوانید، کتاب‌های گاج را چندین بار بخونید.

      این اثر ارزشمند از کلارک از اون دسته کتاب‌هاست.

  3. ممنون برای معرفی این کتاب خیلی خوب عزیزم
    به شرافتم قسم یاد میکنم که میدونم که باید باید سئو رو یاد بگیرم اما وقت و تمرکز بالا میخواد و من …

    1. گاهی همینطوری میشه، می‌دونیم به مبحث یا موضوعی نیازه ولی به هر دلیلی دیر میریم سراغش یا فرصت نمیشه بریم. حالا امیدوارم شما به‌زودی یود فرصت کنید یه سر به سئو بزنید. چون نگاه سئویی داشتن به نوشتن محتوا هم کمک می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا