48 دلیل برای اینکه ایمیلهای شما Open Rates پایینی دارد؟
چند روز پیش تو وبینار ایمیل مارکتینگ، دوست عزیزی در مورد کمپین ایمیلی اخیری که داشتن سوالی پرسید. سوالشون این بود:
ماه قبل با یکی از سرویسهای ایمیل یک کمپین برای یکی از فیچرهای جدیدمون رفتیم. بعد از بررسی و تحلیل کمپین نرخ بانس رو 3 درصد برآورد کردیم. برای کاهش این عدد و افزایش Open Rate چه راهکارهایی رو پیشنهاد میکنید؟
استاد در پاسخ این سوال ما رو ارجاع دادن به یک مقاله، در ادامه با من همراه باشید تا درمورد دلایل کمترباز شدن ایمیلها بخونیم.
48 دلیل کاهش Open Rate
1- موضوع ایمیل
موضوع دروازهبان ایمیلهای شما و اولین چیزی است که گیرنده در صندوق ورودی خود میبیند. یک موضوع خوب می تواند به طور چشمگیری احتمال باز شدن ایمیل شما را افزایش دهد.
یک موضوع ایمیل خوب دو جزء دارد:
اول اینکه به گیرنده میگوید محتوای ایمیل چیست
دوم اینکه به گیرنده میگوید که ایمیل ارزش باز کردن دارد. موضوع باید توجه گیرندگان را برانگیزد. باید کوتاه، واضح، مختصر و دقیق باشد. سعی کنید با تست A/B موضوع ایمیل خود را آزمایش کنید. تا به نتیجه درستی در مورد انتخاب یک موضوع تاثیرگذار برسید.
2- استفاده از کلمات شعارگونه
برخی از کلمات کلیدی (کلمات شعارگونه) بر نرخ باز شدن ایمیل تأثیر منفی میگذارند و بنابراین، باید به طور کلی از آنها جلوگیری شود. برخی از مثالها عبارتند از: «رایگان»، «کمک»، «یادآوری»، «روزانه»، «درصد تخفیف» و …
3- ایمیل شما شخصیسازی شده نیست
افزودن نام گیرنده به ایمیل حس شخصی بودن میدهد و به نظر نمیرسد که ایمیل به طور خودکار ایجاد شده است. ایمیلهایی که اسم گیرنده رو خطاب قرار میدهند حس شخصی بودن را اضافه میکنند.
آمار نشان می دهد که ایمیل های شخصی سازی شده ارسال شده ۲۲.۲ درصد بیشتر احتمال دارد باز شوند.
4- نداشتن انگیزه برای بازکردن ایمیل
باید به گیرندگان انگیزه بدهید تا ایمیل را باز کنند. مقداری فوریت به موضوع اضافه کنید، چیزی را که برایشان ارزش دارد یا چیزی که به آنها مرتبط است به آنها پیشنهاد دهید تا انگیزه کافی برای باز کردن ایمیل داشته باشند.
5- به اندازه کافی تست نکردی
برای اینکه بدانید چه ایمیلی مناسب مخاطب شماست، باید تست کنید. چندین موضوع را امتحان کنید، آمار را بررسی کنید که کدام یک نرخ باز بالاتر دارند، و آنچه را که با موضوعی که در واقع با گیرندگان کلیک کرده اند متفاوت انجام داده اید تجزیه و تحلیل کنید. هیچ مخاطبی مثل هم نیست. بنابراین، آزمایش کنید که چه چیزی با مخاطبان شما خوب است.
6- بدون احساس فوریت
استفاده از کلماتی مانند «این آخر هفته»، «پیشنهاد محدود»، «اولین حضور، اولین خدمت» و غیره نیاز به احساس فوریت را در گیرندگان ایجاد میکند و در نتیجه احتمال باز شدن ایمیل وجود دارد.
7- مفهوم منفی میتواند کمپین شما را خراب کند
تا حد امکان از استفاده از معانی منفی خودداری کنید تا نمودار میانگین نرخ باز به سمت بالا گرایش پیدا کند.
8- خاص نبودید
از اطلاعات مربوط به علایق گیرنده، سابقه خرید استفاده کنید. از این اطلاعات برای ایجاد موضوع بسیار دقیق و مرتبط با گیرندگان بهره ببرید.
برای مثال میتوانید جلد دوم کتابی که چندماه قبل خرید کرده را به او پیشنهاد بدهید.
9- از کلمات تهاجمی استفاده کردهاید
استفاده از کلمات با حروف بزرگ، علامت تعجب و … باعث می شود که موضوع تهاجمی، غیر دوستانه و حتی اسپم به نظر برسد. از استفاده از موضوعات توهین آمیز و ظاهر تهاجمی خودداری کنید.
10- محتوای ناکارآمد
اگر در هنگام دریافت ایمیلهای شما، انتظارات آنها برآورده نشد، دفعه بعد ایمیلهای شما را باز نمیکنند. اگر مشترکین از محتوای شما لذت نبرند، خواندن ایمیلهای شما را متوقف خواهند کرد. روی محتوای ایمیلها تمرکز کنید به گونه ای که به حل مشکل گیرنده کمک میکند.
11- محتوای کارآمد اما بیربط
گاهی اوقات ممکن است این اتفاق بیفتد که محتوا کاربردی و هیجان انگیز باشد، اما به گیرنده مربوط نباشد. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که انواع مختلفی از مشترکین در لیست ایمیل خود داشته باشید. سعی کنید ایمیلهای هدفمند را برای مجموعه کوچکتری از مشترکین در لیست ایمیل خود بفرستید که علاقه بیشتری به محتوای ایمیلهای شما دارند.
13- بیش از حد ایمیل ارسال کردهاید
با استثنائات بسیار کمی (محتوای با ارزش)، هرچه حجم ایمیل ارسالی به یک فرد بیشتر باشد، تعداد دفعات کمتری باز کردن ایمیل خواهد داشت. به طور کلی، هرچه تعداد ایمیلها بیشتر باشد، سطح تعامل با مشترکان برای یک کمپین ایمیل کمتر میشود.
وقتی مخاطبین مشترک میشوند، مطمئن شوید که انتظارات آنها در مورد تعداد دفعات ارسال ایمیل شما مشخص است. با این حال، اگر میتوانید از مشترکین در مورد تعداد ایمیلهای ارسالی بپرسید.
13- ارسال ایمیل عمومی، بدون دستهبندی مشترکین
اگر ایمیلهای عمومی ارسال کنید تا به همۀ مشترکین لیست ایمیل خود دسترسی پیدا کنید، نمیتوانید با مشترکین خود تعامل برقرار کنید و با این وجود میانگین نرخ باز پایین خواهد بود، زیرا محتوای ایمیل برای بیشتر موارد مرتبط نخواهد بود.
ارسال ایمیلهای هدفمند به مشترکین خاص، تقسیم بندی شده بر اساس مکان، علایق، تاریخچه خرید، آخرین روندها، فعالیتهای اخیر، سن، زبان، جنسیت و … ، آنها را به طور کامل درگیر میکند و نرخ باز شدن ایمیل را افزایش میدهد زیرا ایمیلها به آنها مربوط می شود.
هدف این است که ایمیلهای با کیفیت هدفمند برای مشترکین تقسیمبندی شده ارسال شود تا محتوای ایمیلها با آنها مرتبطتر باشد.
آمار نشان میدهد که کمپینهای تقسیمبندی شده ۱۴.۴ درصد از نظر میانگین نرخ باز نسبت به کمپینهای تقسیمبندی نشده بهتر عمل میکنند.
14- ممکن است مخاطبین شما دیگر علاقهای به ایمیلهای شما نداشته باشند
ممکن است اتفاق بیفتد که در ابتدا، مشترکین به ایمیلهای شما علاقه داشته باشند، اما به مرور زمان، به دلیل تغییر در سبک زندگی، تغییر شغل، تغییر در اولویتها، علاقه کمتری به ایمیلهای شما پیدا کردهاند. در چنین شرایطی، تمایلی به باز کردن ایمیلهای شما نخواهند داشت. و احتمال دارد ایمیل شما را به عنوان هرزنامه علامتگذاری کنند، نه صرفاً لغو اشتراک. ایمیلهای غیرفعال باعث کاهش عملکرد معیارهای بازاریابی ایمیلی با نرخ باز میشوند.
15- قرارگرفتن ایمیل در پوشه اسپم
اگر ایمیل شما به جای صندوق ورودی، در پوشه هرزنامه مشتری تحویل داده شود، مشتری حتی فرصتی برای باز کردن ایمیل نخواهد داشت. دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک ایمیل در پوشه اسپم مخاطب رده بالا فیلتر میشود.
16- استفاده از کلمات کلیدی که هشدارهای هرزنامه را به راه انداختند
کلمات کلیدی خاص در موضوع، ایمیل را به عنوان هرزنامه تحریک میکنند. برخی از کلمات کلیدی تحریک کننده هرزنامه به شرح زیر هستند:
ضمانت، 100 ٪ رایگان ، رایگان، استفاده بیش از حد از هر نماد مثل $$$، توجه! اکنون عمل کنید!
17- در ایمیل خود فریبنده به نظر میرسید
از کلماتی مانند “Re:” یا “FWD:” در موضوع خود استفاده نکنید. چند سال گذشته یک هک خوب بود، اما اکنون نه.
18- قالب پیچیده متن ایمیل
اطلاعات زیادی را در متن ایمیل جمع نکنید یا از طرحبندی پیچیده ایمیل استفاده نکنید که ممکن است بر رندر ایمیل در دستگاهها تأثیر بگذارد.
19- نسبت متن به تصویر متناسب نیست
تصاویر را در متن ایمیل پر نکنید. نسبت متن به تصویر ایده آل 60-40 را حفظ کنید. از داشتن یک تصویر بزرگ در متن ایمیل خودداری کنید. به جای عکس تا حد امکان متن داشته باشید.
20- لینکهای خیلی زیاد
از پر کردن لینکهای زیاد در متن ایمیل خودداری کنید. متن را به جای پیوند ترجیح دهید.
21- لینک های استفاده شده از وب سایتهای غیر معتبر
از لینکهای وبسایتهای معتبر استفاده کنید. یک پیوند از یک وبسایت غیر معتبر ممکن است باعث ایجاد ایمیل به عنوان هرزنامه شود.
22- فراموش کرده اید که تاریخ و زمان را در ایمیلها لحاظ کنید.
درج تاریخ و زمان در ایمیلهایتان نشان میدهد که ایمیلهای شما جدید هستند. این میتواند منجر به نرخ باز شدن ایمیل بیشتر شود.
23- پیوستهای بسیار زیاد در ایمیل ها
از پیوستکردن فایل ها یا تصاویر در ایمیلها خودداری کنید. این به جلوگیری از محرک هرزنامه کمک میکند.
24- اشتباهات گرامری یا غلط املایی
اشتباهات دستوری و املایی گاهبهگاه تأثیر خوبی برای گیرندگان ایجاد نمیکند. علاوه بر این، آنها میتوانند فیلترهای اسپم را نیز فعال کنند. سعی کنید تا حد امکان از آنها دوری کنید.
25- آدرس پستی فیزیکی را در ایمیل لحاظ نکردید
افزودن یک آدرس پستی فیزیکی میخواهد به ایمیل اعتبار ببخشد و بنابراین، احتمال کمتری وجود دارد که چنین ایمیلهایی فیلترهای اسپم را راهاندازی کنند.
26- استفاده از لیست ایمیلهای خریداری شده
مشترکین یک لیست ایمیل خریداری شده بهروزشده، مجوز دریافت ایمیل از شما را ندادهاند. به این ترتیب، آنها اشتراک ایمیلهای شما را لغو میکنند و همچنین ممکن است ایمیلهای شما را به عنوان هرزنامه گزارش کنند که میتواند اعتبار شما را خراب کند. علاوه بر این، یک لیست ایمیل خریداری شده بهروز ممکن است تعداد زیادی کاربران غیرفعال قدیمی باشد.
27- استفاده از “تست” در موضوع
استفاده از “تست” در هر نقطه ای از موضوع، ایمیلهای شما را غیرعادی میکند. گیرندگان مستعد باز کردن چنین ایمیلهایی نخواهند بود.
28- تغییر مکرر در نام “از” (From) – فرستندۀ ایمیل
استفاده از نام ثابت “از” به ایمیلهای شما اعتبار میبخشد و به مشترکین شما کمک میکند تا ایمیلهای شما را به خاطر بسپارند و تشخیص دهند. تغییرات مکرر در نام این عامل اعتبار را از دیدگاه گیرنده و فیلتر هرزنامه از دست میدهد.
29- از مشترکین درخواستی برای اضافه کردن آدرس ایمیل شما به لیست امن خود نکرده اید
از مشترکین خود بخواهید آدرس ایمیل شما را در دفترچه آدرس خود یا در لیست امن خود اضافه کنند تا از ایجاد هرزنامه جلوگیری شود.
30- درگیر نکردن مشترکین
از طریق درخواستهای مکرر بررسی محصول، پیگیری سفارش و درخواستهای بازخورد کلی، مشترکین را درگیر نگه دارید تا شما را به خاطر بسپارند، به شما علاقهمند شوند و همچنان ایمیلهای شما را باز کنند.
31- در دسترس نبودن دکمه «لغو اشتراک»
برای مشترکینی که نمیخواهند ایمیلهای شما را انتخاب کنند، دکمه «لغو اشتراک» را به راحتی در دسترس قرار دهید. این به پاک کردن لیست ایمیل شما از مشترکین بیعلاقه کمک میکند، قانون CAN-SPAM را برآورده میکند و به ایمیلهای شما اعتبار میبخشد و به جلوگیری از فیلترهای هرزنامه کمک میکند.
32- آدرسهای ایمیل برگشتی را فیلتر نکردن
حذف کمپینهای ایمیلی که چندین بار برگشت دادهاند، به پاک کردن لیست ایمیل شما، افزایش نرخ باز شدن ایمیل و همچنین افزایش شهرت شما به عنوان یک فرستنده ایمیل با نرخ پرش کمتر کمک میکند.
33- پیوندهای استفاده شده با یک تصویر غول پیکر
از ایجاد پیوندهایی که حاوی یک تصویر یا ویدیوی غول پیکر هستند خودداری کنید. این میتواند باعث ایجاد فیلتر هرزنامه شود.
34- به درخواستهای “لغو اشتراک” احترام نمیگذارید
اطمینان حاصل کنید که گزینه “لغو اشتراک” کار میکند و تمام درخواستهای “لغو اشتراک” را برآورده می کنید. این اعتبار شما را افزایش میدهد و قانون CAN-SPAM را برآورده می کند. همچنین نرخ لغو اشتراک خود را پیگیری کنید.
35- استفاده از “noreply@company.com“
سعی کنید از “پاسخ به” آدرس های ایمیل مانند “noreply@company.com” خودداری کنید. از یک آدرس ایمیل واقعی “پاسخ به” در تمام ایمیلهای خود استفاده کنید تا گیرندگان بتوانند در صورت احساس کردن با شما ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، وجود یک آدرس ایمیل واقعی «پاسخ به» در ایمیلهای شما به کمپین شما اعتبار میبخشد و به ایمیلهای شما کمک میکند از محرکهای اسپم جلوگیری کنند. نام شرکت باید همراه با موضوع مشخص شود.
36- از نام «از» شناخته شده/اصیل استفاده نکرده است
از یک نام “از” استفاده کنید که گیرندگان شما به سرعت آن را تشخیص دهند. این به آنها کمک می کند تا ایمیل های شما را باز کنند و در نتیجه میانگین نرخ باز شدن شما را افزایش می دهد.
37- اجتناب از انتخاب مضاعف
انتخاب مضاعف زمانی اتفاق میافتد که کاربر در لیست بازاریابی ایمیلی ثبتنام میکند و سپس ایمیلی برای کاربر ارسال میشود که شامل پیوندی برای کلیک کردن و تایید اشتراک است. تنها پس از تکمیل کلیک تایید، کاربر رسما به لیست ایمیل مارکتینگ اضافه میشود.
38- فراموش کردهاید که دامنه خود را در ایمیل ها از طریق SPF ارجاع دهید.
چارچوب خطمشی فرستنده (Sender Policy Framework) یا به اختصار SPF استانداردی برای احراز هویت ایمیل است. آدرس IP واقعی فرستنده را با لیستی از آدرسهای IP مجاز برای ارسال ایمیل از آن دامنه مقایسه میکند. نام شرکت و خطوط موضوع نقش کلیدی دارد. اگر دامنه خود را در ایمیلهای خود از طریق SPF ارجاع دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که ایمیل ها بتوانند از پوشه Spam اجتناب کنند و به صندوق ورودی گیرنده بروند و نرخ باز شدن را افزایش دهند.
39- فهرست قدیمی مشترکین پاک نشده است
اگر لیست مشترکین شما کمی قدیمی است، وقت آن رسیده است که ایمیلهای غیرفعال یا قدیمی را پاک کنید. زیرا افراد تمایل به تغییر شغل، علائق و تغییر سبک زندگی و غیره دارند. شما باید چنین ایمیلهایی را حذف کنید تا گیرندگان غیرفعال میانگین نرخ باز شدن صنعت شما را کاهش ندهند.
40- عدم جذب مشترکین جدید
اگر به طور منظم مشترکین جدید جذب نمیکنید، موضوع در نکته قبلی تقویت میشود. با گذشت زمان، مشترکین قدیمی غیرفعال یا قدیمی خواهند شد و نرخ باز شدن ایمیل به سمت پایین خواهد رفت. به دست آوردن مشترکین جدید نیازمند تلاش مداوم است.
41- مسائل پیگیری (Tracking Issues)
کلاینت ایمیل معمولاً تصاویر را به طور پیش فرض مسدود میکند. همچنین، کلاینتهای ایمیل در برنامههایی مانند موبایل یا تبلت فقط نسخه متنی ایمیل را دریافت میکنند. نسخه متنی ایمیل از قابلیتهای دانلود تصویر ردیابی پشتیبانی نمیکند. گیرندگان ممکن است گزینه “عدم دانلود تصویر” را انتخاب کنند.
همیشه از مشترکین خود بخواهید که کمپینهای بازاریابی ایمیلی شما را در “دفترچه آدرس” یا در لیست “فرستنده ایمن” خود اضافه کنند تا تصویر گرافیکی به طور خودکار بارگیری شود. همچنین از تصاویر jpeg به جای تصاویر png استفاده کنید چون تصاویر png با بسیاری از برنامه های ایمیل سازگار نیستند.
42- بهینهسازی موبایل
طبق آمار، 48 درصد از ایمیلها در دستگاه (موبایل، گوشیهای هوشمند، تبلتها و غیره) بررسی میشوند. علاوه بر این، 69 درصد از افرادی که ایمیلها را در دستگاههای تلفن همراه خود چک میکنند، تمایل دارند ایمیلهایی را که به خوبی در دستگاههایشان نمایش داده نمیشوند، حذف کنند. اگر ایمیلهای شما در تمام دستگاهها ظاهر خوبی ندارند مخاطبان زحمت باز کردن آنها را به خود نمیدهند و میانگین نرخ باز را از دست خواهید داد.
مطمئن شوید که چیدمان، طراحی و تصاویر ایمیل روی تمام دستگاهها خوب به نظر میرسند. همچنین، مطمئن شوید که تصاویر مورد استفاده فشرده و کارآمد هستند تا بارگذاری آنها بر روی دستگاه برای همیشه طول نکشد. از تصاویر “jpeg” تا حد امکان استفاده کنید زیرا تصاویر “png” در بسیاری از دستگاه ها سازگار نیستند.
43- زمان تحویل
زمان تحویل ایمیل میتواند بر تعداد افرادی که روی ایمیل شما کلیک میکنند و همچنین بر میانگین نرخ باز شدن ایمیل تأثیر بگذارد. اگر ایمیلهای خود را در تعطیلات آخر هفته ارسال میکنید، احتمال کمتری وجود دارد که مردم آنها را باز کنند، حداقل نه بلافاصله.
همچنین، پس از ساعات کاری، افراد کمتر احتمال دارد ایمیلهای خود را که دارای موضوع هستند باز کنند. علاوه بر این، 23٪ از تمام ایمیل های باز شده در اولین ساعت تحویل اتفاق می افتد. پس از 24 ساعت تحویل، شانس باز کردن ایمیل به زیر 1٪ کاهش می یابد. شنبهها، جمعه ها و آخر هفته ها بهترین روزها برای ارسال ایمیل نیستند.
44- عوامل فصلی
عوامل فصلی نیز میتواند بر نرخ باز شدن ایمیل شما تأثیر بگذارد. در آخرین دورههای به روز شده که حجم ایمیلها زیاد است. (مانند جشنوارهها، جشنها، رویدادهای مهم). افراد ممکن است در مورد اینکه چه چیزی را در صندوق ورودی ایمیل شلوغ خود باز کنند انتخاب شوند. به این ترتیب، نرخ باز شدن ایمیل ممکن است بدتر شود. در مقابل، وقتی حجم ایمیلها خیلی کم است (دورههایی مانند تعطیلات طولانی، تعطیلات آخر هفته)، مردم زحمت بررسی ایمیلهای خود را نمیدهند. در این مورد نیز نرخ باز شدن ایمیل کاهش مییابد.
45- امتیاز فرستنده شما بالا نیست
اگر امتیاز فرستنده پایینی دارید، به این معنی است که شهرت شما در حوزه های ISP خوب نیست. یک فرستنده امتیاز کوچک میتواند به عنوان یک هرزنامه علامتگذاری شود و ایمیل آنها به جای صندوق ورودی در پوشه هرزنامه به دام میافتد. به این ترتیب، هیچ شانسی برای خواندن یا حتی باز کردن ایمیل های شما وجود نخواهد داشت.
شما می توانید شهرت خود را افزایش دهید و می توانید امتیاز فرستنده خود را با افزودن اعتبار به ایمیلهای خود بهبود بخشید. نام دامنه احراز هویت شده، نرخ پرش کمتر، وجود لینک انصراف، محتوای واقعی، لینک های معتبر، مشترکین درگیر، ایمیلهای گزارش شده کمتر، واقعی و آدرس ایمیل تایید شده “پاسخ به”، وجود یک آدرس پستی فیزیکی معتبر به ایمیلهای شما اعتبار میبخشد و امتیاز فرستنده و شهرت شما را به عنوان یک فرستنده ایمیل افزایش میدهد.
46- ایمیلهای فعالسازی خودکار را انتخاب نکردید
ایمیلهایی که بهطور خودکار راهاندازی میشوند، ایمیلهایی هستند که توسط برخی رویدادها یا اقدامات انجام شده توسط گیرنده ایجاد میشوند. این ایمیل ها می توانند توسط رویدادها یا اقداماتی مانند:
- خرید انجام شد
- دانلود انجام شد
- پیوستن گیرنده به انجمن (ایمیل خوش آمدگویی)
- غیرفعال شدن گیرنده (ایمیل فعال سازی مجدد)
- گیرندهای که سبد خرید خود را با یک کالا در آن ترک میکند (ایمیل خرید)
آمار نشان میدهد که این نوع ایمیلهایی که بهطور خودکار راهاندازی میشوند، 71 درصد نرخ باز کردن ایمیل و 102 درصد نرخ کلیک بالاتر نسبت به ایمیلهای غیرفعال دارند.
ایمیلهای راهاندازی شده نه تنها بخشبندی میشوند، بلکه در زمانی ارسال میشوند که گیرنده به چنین نوع ایمیلهایی علاقهمند است، و باعث میشود که آنها بیشتر به یک تعامل با گیرنده تبدیل شوند.
مدیریت لیست ایمیل شما متوقف شده
لیست ایمیلی که اغلب نگهداری و مدیریت نمیشود از نرخ باز شدن ایمیل کمتر، کاربران غیرفعال بیشتر و مشارکت کمتر مشترک رنج میبرد. وقتی کپی لیست ایمیل حاوی کمپینهای ایمیل اشتباه و مشترکین غیرفعال باشد، نرخ باز شدن ایمیل کاهش مییابد و نرخ پرش افزایش مییابد. این میتواند منجر به دو نتیجه ذکر شده در زیر شود:
- مشترکینی که ایمیل هایی را دریافت میکنند که به آنها مربوط نیست
- ISP ها ایمیلهای شما را به دلیل از دست دادن شهرت به دلیل نرخ پرش بالاتر تحویل نمیدهند
47- ISP ها در حین تحویل ایمیل های شما عوامل متعددی را بررسی میکنند.
- گردش کار ایمیل به چه کسی ارسال میشود
- تعداد دفعات ارسال ایمیلهای شما
- نرخ پرش ایمیل های شما
- تعداد شکایات در مورد ایمیلهای شما
- نرخ باز شدن ایمیل شما
- نرخ کلیک ایمیل شما
همه این عوامل شهرت شما را نزد ISP های شما تعیین میکند و بر اینکه ایمیلهای شما در صورت تحویل گرفتن به صندوق ورودی یا پوشه هرزنامه گیرنده تحویل داده میشود یا خیر، تاثیر میگذارد.
48- کار با برگه جداگانه برای ایمیلهای تبلیغاتی:
جیمیل ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که ایمیلهای تبلیغاتی را در یک تب مجزا فیلتر میکند. این سه تب به عنوان برگههای “اصلی”، “اجتماعی” و “تبلیغاتی” نامگذاری شدهاند.
جیمیل سعی میکند ایمیلها را فیلتر کرده و آنها را در برگه سوم، تب “تبلیغاتی” قرار دهد. این امر گردش کار ایمیلهای بازاریابی تبلیغاتی B2B را از رسیدن به برگه «اصلی» جدا میکند، صندوق ورودی که گیرنده معمولاً آن را بررسی میکند.
ویژگی منحصر به فرد این تب جدید این است که این تب فقط در نمای مرورگر قابل مشاهده است. در دستگاههای تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند، تبلتها و موبایلها قابل مشاهده نیست. علاوه بر این، اگر شخصی برگه تبلیغاتی خود را بررسی میکند، به این معنی است که واقعاً به پیشنهادات ویژه و پیامهای بازاریابی B2B علاقه مند است و پذیرای چنین ایمیلهایی است.
سخن پایانی
الان که با این موارد آشنا شدید، به خیال راحت کمپین ایمیلی خود را ادامه دهید.
حالا میدانید کجا اشتباه میکردید. پس قبل از ارسال ایمیل، الگوهای ایمیل، محتوا، موضوع و محل قرارگیری عناصر خود را آزمایش کنید. فهرستهای ایمیل و مجموعهای از محرک های مبتنی بر رفتار را برای یک کمپین ایمیلی یکپارچه سازماندهی کنید. ایمیلهای خود را ردیابی کنید و به درک اینکه سرنخهایتان در کجا کاهش مییابد هدایت کنید. بله، این کار زیاد است اما برای شما نتیجه خواهد داد. همچنین، یک نکته: به بازاریابی چند کانالی متوسل شوید تا سرنخهای خود را درگیر، آگاه نگه دارید و منتظر کمپین ایمیل بعدی خود باشید.
منبع: +
خوشبختانه فرهنگ استفاده از ایمیل در ارتباطات شخصی و کاری رو به رشده و این ابزار ارتباطی که در کشورهای دیگه برای بازاریابی و مراودات دوستانه جایگاه ویژهای داره ، کمکم توی ایران هم جایی برای خودش باز کرده
دقیقا همینطوره که گفتی 👌
فریبا جون منظور ایمیلهای تبلیغاتی هست؟ اگر پستی برای این موضوع هست لطفن لینکشو بهم بگو. احساس میکنم باید یک آشنایی قبلی باهاش داشته باشم.
نمیدونم از ایمیل تبلیغاتی چی تو ذهنت هست. ولی منظور این پست کمپینهای ایمیل مارکتینگ هست که شرکتها برای اجرای اهداف بازاریابیشون اجرا میکنند. این اهدف میتونه متفاوت باشه. در مسیر رسیدن مخاطب در قیف بازاریابی از وقتی با شرکت و محصول و خدمات ما آشنا بشه تا به مرحله خرید برسه. اگر میخوای بیشتر اهداف کمپینها و انواع کمپینها رو بخون درموردش.
مرسی عزیزم. متوجه شدم. فکر کنم منظور منم همینی بود که خودت گفتی. 😄 ایمیلهایی که میفرستند به ایمیل بقیه و تبلیغ محصول یا فعالیتشون رو میکنن.