برند کارفرما چیست؟ چگونه آن را برای کسب‌و‌کار خود بسازیم؟

احتمالا شما زمان زیادی را صرف ایجاد یک داستان برند قانع‌کننده پیرامون محصولات یا خدمات خود می‌کنید. به این فکر کرده‌اید که چگونه یک برند کارفرمایی قوی بسازید که استعدادهای برتر را جذب کند؟ در این مقاله در مورد معنای برند کارفرما و اینکه چگونه می‌توانید استراتژی برندسازی کارفرمایی خود را پیاده‌سازی کنید را بررسی خواهیم کرد.

برند کارفرما چیست؟

نام تجاری کارفرما، شهرتی است که شما به عنوان یک کارفرما در میان کارمندان و نیروی کار خود دارید. همچنین نحوه بازاریابی شرکت خود برای جویندگان کار و کارمندان داخلی است. هرچه در برندسازی کارفرمایی بهتر عمل کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که استعدادهای برتر خود را حفظ کرده و جذب کنید.

طبق یک بررسی، 69درصد از کارمندان فکر می‌کنند که بسیار مهم است که کارفرمای آنها برندی داشته باشد که به حمایت از آن افتخار می‌کنند.

فرض کنید کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اید و با محصولات یا خدمات خود یک برند قوی ایجاد کرده‌اید. متأسفانه، این به تنهایی کسی را متقاعد نمی‌کند که در شرکت شما کار کند یا در آن بماند. هنگام انتقال رهبری، ارزش‌ها و فرهنگ شرکت خود باید همان استراتژی برندسازی را اجرا کنید.

اگر یک جوینده کار از کارمند شرکت شما بپرسد “کار کردن در آنجا چگونه است؟” کارمند قرار نیست بگوید، “ما کالاهای فوق العاده‌ای ساخته‌ایم.” در عوض، او به مدیریت روزمره افراد، ارزش‌های شرکت و فرهنگ محل کار می‌پردازد. برای اطمینان از یک برند کارفرمای خوب، باید یک داستان قانع کننده بگویید. نام تجاری کارفرما عمیق‌تر از داستان‌سرایی است.

منظور از برند کارفرما چیست؟
منظور از برند کارفرمایی چیست؟

چرا برندسازی کارفرما مهم است؟

شاید پیش خود فکر کنید، آیا این واقعا برای من و شرکت من مهم است؟

بله. برند کارفرما برای نتیجۀ کار شما بسیار مهم است. می‌تواند نرخ گردش مالی را کاهش دهد، هزینه‌های هر استخدام شما را کاهش دهد و به شما در صرفه‌جویی پول کمک کند. علاوه بر این، اگر کارفرما به طور فعال برند کارفرمای خود را مدیریت کند، جویندگان کار فعال به احتمال زیاد برای کار درخواست می‌دهند.

شما یک نام تجاری کارفرما دارید، خواه تلاش کرده باشید یا نه.

پس چرا تلاش نکنید تا مطمئن شوید که برندی است که می‌توانید به آن افتخار کنید؟ در مرحله بعد، بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید استراتژی برند کارفرما را پیاده‌سازی کنید.

استراتژی برندسازی کارفرما

استراتژی برندسازی کارفرما به شما این امکان را می‌دهد که گفتگوهای پیرامون شرکت خود را کنترل کنید. آنها را به طور مثبت تغییر دهید تا از جذب و حفظ استعدادهای بالاتر اطمینان حاصل کنید. در ابتدایی‌ترین حالت، نام تجاری کارفرما این است که چگونه شرکت خود را برای جویندگان کار بازاریابی می‌کنید و کارمندان در مورد شرکت شما به عنوان محل کار چه می‌گویند.

یک استراتژی برندسازی کارفرمایی خوب می‌تواند به شما در جذب استعدادهای بهتر، کاهش هزینه‌های استخدام و کاهش گردش کار کمک کند.

ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شرکت خود را بدانید

یک برند کارفرمای قدرتمند با تمرکز بر بیانیه ماموریت، ارزش‌ها، چشم‌انداز و فرهنگ شرکت شما شروع می‌شود. شناسایی نیازهای کسب‌و‌کار شما و تلاش برای درک نوع استعدادهای مورد نیاز برای تحقق این اهداف می‌تواند مفید باشد.

حسابرسی برند کارفرما را انجام دهید

شما ممکن است کاملاً از شهرت شرکت خود در بین جویندگان کار یا حتی کارمندان خود آگاه نباشید. حسابرسی برند و نظرسنجی‌های داخلی انجام دهید. در رسانه‌های اجتماعی جستجو انجام دهید. ابزارهای وب‌لیسنینگ و سوشال‌لیسنینگ در این مورد به شما کمک می‌کند.

تحقیقات شما باید به شما کمک کند تا جنبه‌های مورد علاقه کارمندان خود در مورد فرهنگ شرکت پیدا و روی آنها تمرکز کنید.

یک پیشنهاد ارزش کارفرما بنویسید

فهرستی از ارزش های تجاری تهیه کنید، در مورد ادراکات موجود خود مطلع شوید، و نهایتا با این تحقیقات یک پیشنهاد ارزش کارفرما ایجاد کنید.

پیشنهاد ارزش کارفرما یک پیام بازاریابی و یک وعده است. بنابراین چیزهایی را بیان کنید که واقعاً در مورد کسب‌و‌کار شما صادق است و کارمندان شما با آن موافق هستند. می‌توانید از این ارزش پیشنهادی در وب‌سایت، برای بخش استخدامی یا صفحه لینکدین شرکت خود استفاده کنید. تیم‌های استخدام‌کننده و منابع انسانی می‌توانند آن را با متقاضیان کار در میان بگذارند.

مهم است که توجه داشته باشید که ارزش پیشنهادی شما نباید ربطی به جبران داشته باشد. در عوض، می‌خواهید با بیان هدف عمیق‌تر شرکت و تأثیر مثبت آن بر جهان، شور و اشتیاق را در کارمندان و نامزدهای احتمالی برانگیزد. مردم می‌خواهند احساس کنند کارشان معنی‌دار است، حتی به قیمت پرداخت دستمزد بیشتر.

از کارکنان فعلی استفاده کنید

جویندگان کار که می‌خواهند درباره برند کارفرمای شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، می‌خواهند از کارمندان واقعی شرکت شما بشنوند و ببینند. در واقع، کارمندان شما سه برابر بیشتر از مدیران عامل وقتی در مورد شرایط کاری شرکت شما صحبت می کنند، اعتبار دارند. بنابراین، کارکنان شما برخی از بهترین حامیان شما برای ایجاد برند کارفرمای شما هستند.

هر طور که می‌توانید از احساسات آنها نسبت به تجارت خود استفاده کنید. مانند به اشتراک گذاشتن نظرات و توصیفات در صفحات استخدام خود یا ایجاد ویدیوهای مصاحبه کوتاه برای کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود.

90درصد از شرکت‌هایی که دارای برندهای کارفرمایی پیشرو ​​هستند موافقند که تجربه کارمندان آنها بخش بزرگی از برند آنهاست. به این معنی که آنچه می‌گویند می‌تواند به میزان قابل توجهی بر ادراک تأثیر بگذارد.

یک فرآیند شبانه‌روزی قوی ایجاد کنید

افرادی که تجربۀ منفی از ورود خود به یک سازمان دارند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که به دنبال فرصتی متفاوت باشند.

در نهایت، القای یک تصویر مثبت از نام تجاری شرکت با یک فرآیند خوب شروع می‌شود. جلب مشارکت و هیجان کارمندان در مورد نقش‌ها و تیم‌هایشان از همان ابتدا مهم است. شما با مسلح کردن کارکنان جدید خود به دستورالعمل‌ها و ابزارهایی برای برتری در نقش‌هایشان، فضایی آرام، نرخ گردش مالی کمتر و تیم‌های سازنده‌تر را تضمین می‌کنید.

فرصت‌های یادگیری و توسعه را ارائه دهید

دلیل بزرگی که چرا افراد شغل خود را ترک می‌کنند این است که خسته شده‌اند و به چالش جدیدی نیاز دارند. در نهایت، این باید یک راه حل نسبتا آسان باشد. به کارمندان برای پیگیری فرصت‌های یادگیری و مهارت‌های جدید فرصت بدهید. این موضوع نشان‌دهنده تعهد شما به یادگیری در حین کار و توسعه حرفه‌ای است.

با به چالش کشیدن کارمندان خود، اطمینان حاصل می‌کنید که آنها در نقش خود خسته نخواهند شد. به‌علاوه، با توسعه مهارت‌های جدید، به کارکنان ارزشمندتری برای شرکت شما تبدیل می‌شوند.

از فیلم‌ها، پست‌های وبلاگ، عکس‌ها و نمایش اسلاید برای بیان داستان شرکت خود استفاده کنید.

هنگام اجرای استراتژی برای بهبود درک بازار از نام تجاری خود، از کانال‌های متعدد استفاده کنید. ویدیوها، عکس‌ها، نمایش‌های اسلاید، وبلاگ‌ها و سایر اشکال پیام‌رسانی را به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که گروه بزرگی از مخاطبان را در پلتفرم‌هایی که قبلاً استفاده می‌کنند، جذب می‌کنید.

به طور مشابه، بسیار مهم است که از فیلم ها، عکس ها و متن با کیفیت بالا برای بیان داستان شرکت خود استفاده کنید. ممکن است در نظر داشته باشید که مصاحبه های کارکنان را در صفحه شغلی خود قرار دهید. یا یک اسلاید به اشتراک بگذارید که توسط مدیر عامل شما در صفحه درباره ما ایجاد شده است.

ابتکار، تنوع و شمول قوی ایجاد کنید.

ستون یک برند کارفرمای قوی، تعهد مستمر به ایجاد تیم‌های متنوع و فراگیر است. مزایای زیادی برای این کار وجود دارد. مهم‌ترین آنها این است که همه کارکنان شما احساس می‌کنند متعلق به خود هستند و در محل کار امن هستند.

افرادی که در بین همکاران خود احساس دیده‌شدن، شناخته‌شدن و احترام می‌کنند، احتمالاً بهترین خود را به کار می‌آورند و به وظایف روزمره خود متعهد می‌شوند. به علاوه، یک مطالعه مک کینزی نشان داد که شرکت‌هایی که متنوع‌تر و فراگیرتر هستند، سود بیشتری دارند.

شفاف، صادق و واقعی باشید

یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه برند کارفرما صداقت، شفافیت و واقعی بودن است. کارمندان راضی نرخ حفظ بالاتری دارند و به احتمال زیاد کسب‌و‌کار شما را تبلیغ می‌کنند و به فرهنگی که از بودن در آن خوشحال هستند افتخار می‌کنند.

همین امر در مورد افراد جویای کار و عموم مردم نیز صدق می‌کند. اظهارات و وعده‌های نادرست در مورد ارزش‌ها، فرهنگ و اتفاقاتتان در صورتی که شرایط شما برای واقعی بودن خیلی خوب باشد، به شما برمی‌گردد. مثلاً اگر مشتریان بالقوه پیشنهادهای شغلی را بر اساس وعده‌هایی که انجام نمی‌دهید بپذیرند.

در تلاش‌های خود صادق باشید و متعهد شوید که فرهنگ را دقیقاً همانطور که به نظر می‌رسد بسازید؛ انجام برعکس آن می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه و دارایی شماست، اما به یاد داشته باشید که نامزدهای شما نیز روی شما سرمایه گذاری می‌کنند.

منبع: +

مشاهده بیشتر

10 دیدگاه

  1. کاملن درسته . کارمندان در یک شرکت اگه احساس خوبی به مجموعه‌ای که کار می‌کنند داشته باشن
    میتونن مبلغین خوبی برای آن برند باشن
    ممنون از مطالب خوبتون🌹🙏

    1. نکته‌ای که داره کمرنگ میشه متاسفانه همینه و آدم‌ها مجبورن همدیگه رو تحمل کنن برای کسب درآمد و رضایتی که باید و شاید وجود نداره

    1. البته تعریف برند کارفرما همون ابتدا بود. شاید من خوب و کامل نگفتم که مفهومش منتقل نشده. مرسی از نکته‌ات. بررسی می‌کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا