کتاب هنر برند شدن، راهنمای ساخت برند شخصی

در گذشته، وقتی حرف از قدرت به میان می‌آمد، صحبت از زر و زور بود. در دنیای کنونی اما، معنای قدرت تغییر کرده است. امروز، «میزان توجه جلب شده» هم قدرت محسوب می‌شود. در دوره‌ای که مردم مجذوب فضای دیجیتال شده‌اند، کسی قدرتمند است که با ارائۀ محتوایی جذاب، پرکشش و مخاطب‌پسند، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. هنر برند شدن راهنمای ساده و مختصر برای تولید محتوای مخاطب‌پسند است. در ادامه همراه باشید تا بیشتر با کتاب آشنا شویم:

معرفی کوتاه از کتاب هنرِ برندشدن

هنر برند شدن کتابی است که به زبان ساده به شما کمک می‌کند از نام خودتان یا کسب‌وکارتان در فضای مجازی برند بسازید. در این کتاب کم‌حجم اما پرمحتوا شما با قدرت محتواسازی آشنا می‌شوید. می‌آموزید که چطور برند شوید، از سایۀ دیگران بیرون بیایید، توانمندی‌های خود را بشناسید، چه نوع محتوایی آماده کنید تا بیشتر دیده شوید و بسیاری مطالب دیگر که در مسیر برندشدن به شما یاری می‌رساند.

نویسنده در بخشی از کتاب می‌گوید: «سرشناس‌شدن با مشهورشدن به یک معنا نیستند. سرشناس‌شدن ربطی به داشتن میلیون‌ها طرف‌دار و حضور روی فرش قرمز ندارد. سرشناس‌شدن به معنای قدرت و اعتبار کافی و نیز مخاطبانی است که به ظرفیت‌های شما توجه می‌کنند و در رسیدن به اهدافتان شما را یاری می‌رسانند.» کتاب هنر برندشدن راهنمای گام‌به‌گام شما برای رسیدن به چنین مرحله‌ای است.

آشنایی با مارک شفر؛ نویسندۀ کتاب

مارک شفر (Mark Schaefer) نویسنده کتاب هنر برند شدن، با نام کامل مارک دبلیو شفر (Mark W. Schaefer) (متولد 7 ژوئن 1960، یک نویسنده، سخنران و مشاور بازاریابی است که در سطح جهانی تحسین شده است. او یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه راتگرز و یکی از برترین وبلاگ نویسان در جهان است.

مارک به مدت سه سال زیر نظر پیتر دراکر فقید (مشاور و نویسنده مشهور جهان که به عنوان بنیانگذار مدیریت مدرن شناخته می‌شود) تحصیل کرد. مارک همچنین برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی شرکتی و کارگاه‌های بازاریابی شناخته شده است. مشتریان او از استارت‌آپ‌های موفق تا برندهای جهانی مانند آدیداس، جانسون و جانسون، GE Life Sciences، Pfizer، نیروی هوایی ایالات متحده و دولت بریتانیا را شامل می‌شود.

آشنایی من با کتاب هنر برند شدن

از آنجایی که انتشارات برآیند جز نشرهایی است که به آن علاقه‌مند هستم، معرفی این کتاب را از همین نشر و یا از طریق استادم عادل طالبی شنیده بودم. اینکه چطور بتوانم اثرگذار باشم و ردپایی از خودم در این دنیا باقی بگذارم همیشه برای من جالب بود. عید سال 1400 کتاب هنربرند شدن را برای یکی از دوستانم هدیه خریدم. چند روز قبل از هدیه دادن، وقت گذاشتم و تقریبا نیمی از کتاب را خواندم. بسیار مجذوب کتاب شدم و از اینکه می‌دانستم چقدر این کتاب برای دوست کارآفرینم مفید و کاربردی خواهد بود، خرسند بودم.

چندماهی گذشت و من چون شیفته این کتاب خوب شده بودم، ترجیح دادم به جای قرض گرفتن کتاب از دوستم، خودم کتاب را سفارش دهم و برای همیشه در قفسۀ کتابخانه‌ام داشته باشم.

قسمتی از کتاب هنر برند شدن

تنها کاری را که می‌خواهید تا آخر عمر انجام دهید، برای خود مشخص کنید. باید تمام گزینه‌های دیگر را دور بریزید و فقط یکی را انتخاب کنید. نه نگران مخاطب باشید و نه دغدغە پول داشته باشید. صبح که از خواب بلند می‌شوید، به خودتان در آینه نگاه کنید و از خود بپرسید: «امروز و روزهای بعد چه کاری می‌خواهم انجام دهم؟» اکنون همان کار را انجام دهید و آن را شغل همیشگی خود انتخاب کنید.

کشف یک علاقە صرف و حتی یک موقعیت بکر، موجب دستیابی به موفقیت نمی‌شود؛ بلکه با یافتن فصل مشترک سحرآمیز جایگاه و فضاست که می‌توانید به فردی برند و موفق تبدیل شوید. در اینجا می‌خواهم دربارە این دو مفهوم توضیح دهم:

  • جایگاه: علاقه‌ای پایدار و چیزی که می‌خواهید در آن برند شوید
  • فضا: موقعیتی بکر و به اندازە کافی بزرگ و اشباع نشده، با مخاطبان کافی که برای کارتان اهمیت قائل شوند

علاقۀ پایدار چیزی است که شما عاشق آن هستید و می‌خواهید سال‌ها از آن لذت ببرید. همچنین زمینه‌ای است که می‌خواهید در آن برند شوید و به کمک آن می‌توانید به اهداف بلندمدت زندگی‌تان برسید.

فهرست مطالب

  • فصل اول- آیا هر کسی می‌تواند برند شود؟
  • فصل دوم- جایگاه
  • فصل سوم- یافتن علاقۀ پایدار
  • فصل چهارم- گام دوم: تعیین فضا
  • فصل پنجم- استراتژی تعیین فضا
  • فصل ششم- گام سوم: محتوای مدنظرتان را بیابید
  • فصل هفتم- گام چهارم: جذب مخاطب بالقوه
  • فصل هشتم- ارتقای برند
  • فصل نهم- پنج داستان الهام‌بخش دربارۀ برندشدن
  • فصل دهم- تغییر جهت و سرسختی
  • فصل یازدهم- مراقبت از برند

مشخصات کتاب

  • هنر برند شدن
  • نویسندگان :مارک شفر
  • مترجم: الهام نیک سیرت
  • انتشارات: برآیند
  • قطع : وزیری
  • تعداد صفحات:197
  • چاپ اول: 1399
  • شابک: 9786006466705

خرید کتاب هنر برندشدن:

مشاهده بیشتر

12 دیدگاه

  1. مرسی از معرفی خوبیت فریبای عزیز. موضوع فضا منو به فکر واداشت که اشباع چقدر در هر زمینه‌ای میتونه موثر باشه. آیا مشاغلی هست که در صورت اشباع شدن از بین نره؟

    1. قربانت. مرسی که خوندیش ❤. آره ممکنه ولی تشخیص این اشباع شدن زیاد راحت نیست. گاهی تو مکالمات روزمره می‌شنویم که فلان شغل دیگه اشباع شده و نرید سراغش و … . ولی شاید نظرات یه سری آدم با تجربه‌تر رو بپرسیم بگن نه هنوز خیلی جای کار داره و چیزایی که بشه کشف کرد و مسیر جدیدی باشه برای هر کسی. باید دید این اشباع شدن رو کی میگه و تو چه موقعیتی. از طرفی من فکر می‌کنم اون چیزی که الان مهمه همگام شدن با پیشرفت تکنولوژیه. اینکه اگرم تو یه شغلی هستیم ببینیم می‌تونیم تو چه مسیر جدیدی بریم که بپذیریم با تکنولوژی خیلی چیزا ممکنه تغییر کنه و خودمون رو باهاش همسو و سازگار کنیم. اینجوری احتمالا فتح باب بشه

  2. در یکی از سطرها نوشته شده بود تنها کاری که می‌خواهید در آن برند شوید را انتخاب کنید و فقط به همان یکی بچسبید. متاسفانه من هنوز نمی دونم نقاشی رو بیشتر دوست دارم یا نوشتن رو و بین این دوتا گیر کردم و تو هیچ کدوم هم موفق نیستم. چطور میشه فقط یکی رو انتخاب کرد؟

    1. من شنیدم میگن ببین کدوم کاره که وقتی مشغولش میشی گذر زمان رو احساس نمی‌کنی و حالت خوبه باهاش. اینجوری می‌تونی متوجه علاقه بیشتر به اون کار بشی. خود منم زمستون 1400 بین گرافیک و بازاریابی دیجیتال موندم که برم کدوم سمت. دقیقا درکت می‌کنم که گاهی انتخاب واقعا سخته. این گوشه ذهن و قلبمم هست که برم گرافیک رو امتحان کنم شاید اونجا موفق‌تر باشم 😁🤷‍♂️

  3. سلام فریبا جان
    دختر خوش انرژی و دوست عزیزم❤️
    چه کتاب خوبی بود
    این دو نکته برام جالب بود:
    «میزان توجه جلب شده» امروزه قدرت محسوب میشه و چسبیدن به کاری که می‌خواهید تا آخر عمر انجامش بدید.

    ممنون برای انتشار این محتواهای ارزنده💐

    1. فدات زهرای عزیز. مرسی که خوندیش و چه خوب که نظرت رو جلب کرد. امیدوارم کتاب رو تهیه کنی و بیشتر باهاش خوش بگذرونی 👌❤

  4. ممنون از کتاب خوبی که معرفی کردی فریبا جان. من از بین همه کارهایی که دوست داشتم نوشتن رو انتخاب کردم.
    وسوسه شدم کتاب رو تهییه کنم و مسیر رسیدن به هدفم رو شفاف‌تر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا